WEER OP BEZOEK


Vandaag mocht ik na drie maanden voor het eerst weer op bezoek bij ons mama. Toen ik aankwam, zag ik haar met mijn zus in de cafetaria zitten. Ik ging aan het venster zwaaien zonder mondmasker maar ze herkende me niet. Mijn zus vroeg haar wie ik was maar ze wist het niet. Binnen zei ze wel dat ik een bekende stem had maar ze wist echt niet wie ik was. Toen ik zei dat ze nochtans heel hard had afgezien om mij op de wereld te zetten wist ze het. Maar ze bleef wel zeggen dat ze me niet meer zou herkennen, moest ik het niet gezegd hebben. En toen ik haar naar boven naar haar afdeling bracht, zei ze dat opnieuw. Ze kon er niet van over.

Ik heb nog steeds mijn coronakapsel zonder froufrou en met een donkere uitgroei. Ik heb al heel mijn leven lang een froufrou en nu is die weg. Mijn kapsel is totaal anders dan ze gewoon is. Zou het dat  kunnen zijn? Of is het toch haar dementie in combinatie met die drie maanden dat ze me niet meer gezien heeft?

Gisteren ben ik even op het werk geweest om boeken te versturen en toen vroeg een collega me of ik iets had laten veranderen omdat ik er anders uitzag. Dus als zij me al anders vond, dan zal het voor ons mama ook wel verwarrend geweest zijn.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN