HET IS ZOMER



De astronomische zomer is sinds gisteren begonnen maar voor de meesten pas vandaag. Alhoewel ik tijdens mijn dagelijkse wandeling wel even ben moeten gaan schuilen voor de miezerige regen. Voor mij is het al van in april zomer. Wij hebben een prachtige zomerse lente gehad en dankzij corona ook tijd om ervan te genieten in de tuin.

Ik heb mijn zomers tintje al een tijdje en de mensen schrikken vaak wanneer ze me voor de eerste keer terug zien. Ze denken dat ik op vakantie geweest ben en eigenlijk hebben ze gelijk. Voor mij is het al maanden elke namiddag vakantie in Mi Gardina. Ik geniet van elk moment. 

Zomer 2020 zal wel een totaal andere zomer worden. We kunnen gelukkig weer op vakantie en een terrasje gaan doen maar het is toch anders. In de winkel doe ik een mondmasker aan en de alcoholgel is een vast item in mijn handtas geworden. Ik ontsmet mijn handen constant en probeer zoveel mogelijk afstand te houden.
Er is toch een groot verschil in mentaliteit. Sommigen houden zich goed aan de regels en anderen doen alsof het covid-19 virus al bestreden is. Ik zie al mensen weer de handen schudden en elkaar kussen bij een begroeting. Ik blijf nog even op afstand van iedereen die niet in mijn kleine bubbel zit. Dus aan al degenen die mij willen kussen, het zal nog niet voor direct zijn 😀

In Duitsland is het R-getal weer fors gestegen en staat het momenteel op 2,88 lees ik net terwijl het niet boven de 1 zou mogen uitstijgen om onder controle te zijn. En dan zie ik beelden van gisterennacht in Brussel van jonge mensen die verder feesten op straat zonder mondmasker. 

Als iedereen zich begint te gaan gedragen zoals voor corona dan zullen de café's en grenzen weer snel gesloten worden en zullen de cijfers weer gaan pieken. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN