VOOR HET EERST WEER MAKE-UP



Ik ben vandaag ons mama haar was gaan wegdoen en het viel me enorm op hoeveel verkeer er was. Het was vele drukker dan de voorbije weken en toen ik naar huis reed rond 16 uur, zag ik het aan de overkant drukker en drukker worden. Ik denk dat er terug veel mensen aan het werk zijn.

Ik ben de was stiekem gaan afzetten zonder dat ons mama me zag. Ik wou haar geen verdriet aandoen want ze beseft nog steeds niet dat ik niet binnen mag. Ik had er wel een beetje hartpijn van dat ik haar niet kon zien maar ik begrijp de situatie en zij niet. De rollen zijn omgekeerd nu, vroeger deed zij van alles om mij leed te besparen en nu ik.

Ik was onderweg even in de winkel gestopt omdat ik wafels voor de bewoners wou kopen en nog wat noodzakelijke boodschappen had te doen maar meer dan de helft van mijn lijstje was er niet. Ik snap het niet, waarom zijn nog steeds niet alle rayons aangevuld?  Of was het omdat het al in de late namiddag was? 

Ik vind dat ook alles stiekem duurder geworden is. Ik koop altijd Pepsi Max en normaal kost zo'n flesje van een halve liter afhankelijk van de winkelketen tussen de 62 en 70 cent. Vandaag kostte datzelfde flesje in de Delhaize 83 cent. Ik heb mijn voorraad wijselijk niet ingeslagen en zal deze in een andere winkel gaan kopen waar ik weet dat het vele goedkoper is.  Nee, voor Corona ging ik bijna dagelijks boodschappen doen omdat ik graag met verse producten werk maar nu vind ik boodschappen doen echt niet meer leuk.

Indien volgende week de winkels terug open mogen dan zal ik zeker niet de eerste zijn om weer te gaan winkelen. Winkelen moet ontspannend zijn, ik voel graag aan alles en koop nooit iets zonder eerst te passen. Ik had vandaag ook voor de eerste keer een mondmasker aan maar dat is warm en zoals ze op tv zeggen helemaal niet comfortabel. En sinds de lockdown droeg ik voor de eerste keer ook weer make-up. Het rare is dat ik het niet eens vele mooier vond.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN