LATEN WE HET LEVEN EENVOUDIG HOUDEN



Wie had ooit gedacht dat we weken aan één stuk door verplicht zouden worden om in ons kot te blijven? Ik niet!
En wat ik ook nooit verwacht had was dat dit mij als mens zou doen groeien, niet letterlijk natuurlijk misschien toch iets in de breedte maar ik bedoel vooral figuurlijk. 

Ik geniet na al die weken nog even hard van mijn kot en mijn tuin als in het begin van de lockdown. Ik ben het helemaal nog niet beu. Ik heb vandaag al de bloemen en plantjes geplant en dat heeft mij enorm veel voldoening gegeven en ook wat stijvere gewrichten. Ik genoot van buiten te zijn en met mijn handen in de aarde te woelen.

Maar het allerbelangrijkste is dat ik tot besef gekomen ben dat ik net zoals vroeger in mijn kinderjaren weer geniet van het eenvoudige leven zonder al die chichi en poespas. Vroeger in de wijk, was het leven heel simpel. We waren niet bezig met uiterlijk vertoon, we waren puur, iedereen kon zijn wie hij was en iedereen stond klaar voor elkaar. De mens was belangrijk, niet zijn bezittingen. Iedereen was blij met wat hij had en er was geen jaloezie.

Als ik terugdenk aan mijn gelukkigste jaren op de camping dan besef ik nu waarom ik daar zo gelukkig was. We leefden voornamelijk buiten, sliepen in een tent zonder veel luxe maar die hadden we ook niet nodig want we hadden alle andere dingen die ons rijk maakten. We hadden tijd voor elkaar, deelden vele dingen en genoten van de vrijheid. Iedereen liep op zijn slippers in een simpel t-shirtje. Veel kleding hadden we niet nodig en we hoefden vooral niet lang na te denken over wat we gingen aantrekken. En had je het koud dan deed je gewoon een trui aan en niemand maalde erom dat het steeds dezelfde was. Helemaal jezelf kunnen zijn zonder commentaar of opmerkingen. 

Vorig jaar schreef ik over Brigitte Bardot, mijn lievelingsfilmster van in mijn kindertijd. Ik begreep niet dat ze zich zo kon terugtrekken uit die 'mooie' wereld vol glitter en glamour. Maar nu voel ik waarom ze dat gedaan heeft. Ik voel dat er diep in mij ook een BB zit die meer en meer begint te genieten van de simpele dingen van het leven waardoor alles vele eenvoudiger wordt. 

Eenvoud siert!





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN