ZONNIGE ZONDAG

Wat een prachtige dag was dat vandaag, het leek wel zomer. Ik heb de terrasmeubelen uit de garage gehaald en mijn tafel met Bankirai-olie ingezet zodat die ook weer tegen een stootje kan. Mijn terras is weer klaar voor de zomer. Enkel de bloemetjes ontbreken nog. Maar dat zal nog even moeten wachten tot na de lockdown.
Ik heb gezien dat de Hortentia's bevroren zijn geweest, hopelijk komen die nog in orde anders zal mijn tuin dit jaar weinig bloemen hebben.

Vandaag heb ik niet alleen gewerkt maar ook genoten van dit prachtige weer. Ik heb een goed boek gelezen in het zonnetje en geloof het of niet, de badminton rackets nog eens bovengehaald. Dit was echt jaren geleden. Ik was vergeten hoe graag ik dat speel. Zo heb ik samen met de zoon in de tuin wat gezonde quality time gehad. We hebben goed bewogen en hard gelachen, zeker in het begin toen we er allebei terug moesten inkomen. En dankzij zoveel achter het pluimpje te moeten lopen, heb ik meer dan 10000 stappen op de teller staan. Zo zie je maar ook deze lockdown heeft zijn voordelen. 

We hoeven niet meer te piekeren naar waar we gaan met dit mooie weer, we moeten niet bang zijn dat we iets leuks zouden missen, we hoeven niet verder te zoeken want het geluk is momenteel thuis en ik geniet ervan. 


Vandaag sluit ik af met een post van de Dalai Lama die ik gisteren op Facebook zag passeren.  Deze zag ik toevallig een jaar geleden voor het eerst op de dag van het geluk tijdens een lezing van Gerbert Bakx. En ik vind hem nog even geweldig. Hij past perfect bij het verhaal van de visser naast zijn boot.

Een rijke industrieel schrok toen hij een visser zag die naast zijn boot lag te luieren, terwijl hij een pijp rookte. Daarom vroeg hij hem: “Waarom ben je niet aan het vissen?”
“Omdat ik vandaag al genoeg vis heb gevangen”, zei de visser.
De industrieel keek hem aan. “Maar waarom vang je dan niet méér vis?”
“Ach, wat moet ik daarmee?”, vroeg de visser.
“Dan kun je meer geld verdienen”, begon de industrieel enthousiast te vertellen. “Daarmee kun je je boot opknappen en een betere motor kopen, zodat je in diepere wateren kunt vissen en nog meer vis zult vangen. En met het geld dat je zo verdient, kun je een groter en beter net aanschaffen. Zodra je er genoeg geld voor hebt, kun je er zelfs een boot bijkopen. Of misschien wel twee. En als je héél hard werkt, kan het ook een hele vissersvloot worden. Zo word je een rijk man, net als ik.”
“Tja”, monkelde de visser. “En wat moet ik daarna?”
“Dan kun je echt van het leven gaan genieten”, zei de industrieel.
Waarop de visser antwoordde: “Wat denk je dat ik op dit moment aan het doen ben?”

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN