BEZOEK TOEGELATEN IN DE RUSTHUIZEN???

Bewoners woonzorgcentra mogen bezoek krijgen van één persoon, vooraf aangeduid en telkens dezelfde. Deze persoon mag de laatste 2 weken geen symptomen gehad hebben. Maar ik las toevallig dat er ook personeelsleden en bewoners positief getest zijn zonder symptomen te hebben dus tussen de bezoekers kunnen er ook besmet zijn zonder ziek te zijn. En was het niet net de bedoeling om het virus zoveel mogelijk buiten te houden? 

Moet ik met deze nieuwe maatregel nu blij zijn of niet en is dit wel een goede? En wat is het beste voor ons mama en alle andere bewoners? Zolang dit virus er is ook al wordt het volgens viroloog Steven Van Gucht moe, het kan nog vele slachtoffers maken want het venijn zit hem in de staart.

Ik zou het mijn leven lang beklagen, moest ik zonder het te beseffen covid-positief zijn en ons mama en alle anderen daarmee besmetten. Ik heb dit ook besproken met mijn zus en zij vindt net zoals ik het geen goed idee om ons mama te gaan bezoeken ook al zouden we haar super graag een dikke knuffel willen geven. Ons gezond boerinnenverstand zegt ons dit niet te doen want we brengen niet alleen haar ermee in gevaar maar ook de andere bewoners. En omgekeerd kan ook want wie zegt nu niet dat wij het mee naar buiten nemen?

Ik weet niet wat jullie mening is en wat WZC Sint-Margaretha gaat beslissen maar momenteel vind ik het onverantwoord bezoek toe te laten. We zijn allemaal verplicht nog twee weken in ons kot te blijven en we mogen bij niemand op bezoek maar bij de meest kwetsbare groep mag het dan wel. Waar zit de logica? Of is dit een maatregel om de vergrijzing van de bevolking tegen te gaan?

Dus allerliefste mama, het spijt me maar wij komen nog even niet uit ons kot. We zien je veel te graag om je ongewild te besmetten. En ik weet zeer zeker dat jij ondanks je dementie dit een wijze beslissing vindt. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN