IK BLIJF NOG STEEDS IN MIJN KOT


De paasvakantie is voorbij en er is niets veranderd aan mijn dagelijkse routine en tempo. Normaal gezien is het dan weer extra vroeg opstaan, in zesde versnelling naar de badkamer, getimed ontbijten, lunch klaarmaken en hup op tijd de deur uit. Maar die hup op tijd de deur uit is vervangen door rustig op tijd de computer aanzetten. 

Vakantie, weekend, werkdag, welke dag dan ook, ik sta rustig rond 8 uur op, geen stress want tijdens de werkweek, begin ik pas om 9 uur te werken. Ik hoef geen half uur meer in de badkamer door te brengen want mijn haar gaat in een staart of ik steek het met een speld gewoon op en ik draag al weken geen make-up meer. Ik hoef niet voor de kleerkast te staan om te beslissen welke kleren ik zal aantrekken me afvragend of ik er nog in kan? Nee, ik doe een losse broek en ruime t-shirt aan en ik voel me zo vrij en super comfy. Wat scheelt dat allemaal in tijd. En rustgevend dat dat is. 

Maar ik weet dat ik niet in dezelfde situatie zit als sommige anderen. Ik heb mijn werk en na mijn werkuren trek ik de tuin in. Ik heb vandaag de laatste pluimhortentia's gesnoeid en na het snoeien verder in mijn boek gelezen. Dit is de eerste keer, sinds 6 jaar dat ik een boek lees dat ik niet samenvat, een boek helemaal voor mezelf. Dus voor mij voelt het nog steeds aan als vakantie omdat ik in totaal geen stress heb.

Voorlopig geniet ik nog van de vele voordelen van in mijn kot te blijven.
En nog iets positiefs, ik heb sinds de lockdown niet meer getankt. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN