OP BLOEMENJACHT IN DE TUIN


Ik hou van bloemen, bloemen in de tuin niet in een vaas. Ik vind dat zo'n zonde dat je die na een week al moet weggooien. 
Ik zag een post op Facebook van mijn nicht verschijnen die foto's van haar bloemen in de tuin doorstuurde omdat bloemen haar opfleuren. En dat bracht me op het idee om op bloemenjacht te gaan om bovenstaande collage te kunnen maken. Het moet niet altijd dezelfde bloem zijn die op de foto  van de dag staat. 😂


Maar veel bloem, buiten die aan mijn seringenboom heb ik nog niet.
De tuincentra zijn ondertussen weer open maar mits ik niet graag meer buiten kom wanneer dat echt niet nodig is, ben ik nog geen bloemen gaan kopen om in mijn bakken en in de tuin te zetten. Alhoewel het begint te kriebelen maar de ijsheiligen moeten nog komen. Op 11 mei Sint-Mamertus, op 12 mei Sint-Pancratius, op 13 mei Sint-Servatius en op 14 mei Sint-Bonifatius. 

De eerste paarse bloemetjes van mijn campanula beginnen open te komen, her en der steken de viooltjes hun kop op en de aardbeienplanten beginnen ook te bloeien. 



"Servaas moet verlopen zijn, voor de nachtvorst goed en wel verdwijnt."

"Wie zijn schaap scheert voor Sint-Servaas houdt meer van wol dan van het schaap."

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN