GELUKKIGE SECRETARESSEDAG




De derde donderdag van april is traditioneel Secretaressedag en dat was toevallig vandaag. We zouden het door al die coronatoestanden nog vergeten en waarschijnlijk zullen er velen inderdaad niet aan gedacht hebben omdat ze met vele belangrijkere dingen of juist niet bezig waren. De dagen lijken op elkaar en gelukkig heb ik op mijn bureau een desktopkalender staan zodat ik weet welke dag het is.

Dus aan alle administratieve medewerkers "HAPPY SECRETARY DAY".




Vandaag hebben we allemaal op het nieuws of in de krant kunnen vernemen dat de maatregel om bezoekers in de woonzorgcentra weer toe te laten, terug ingetrokken is. Ik ben hier heel blij mee. Persoonlijk vond ik het nog te vroeg omdat ze momenteel in het heetst van de strijd staan. Ze doen zo hun best om corona buiten te houden en dan zou het door de vele bezoekers zo naar binnen kunnen komen. 

Ja op lange termijn kan bezoek terug toegelaten worden, mits de juiste voorzorgen en mits iedereen zich aan de regels houdt. Het liefst van al zou ik zo naar ons mama willen gaan maar dat kan nu nog niet. Het is nog te vroeg. En volgens de foto's en filmpjes die ze me sturen, ziet ze er heel goed uit. De bewoners willen zelf nog even wachten tot het veiliger is. Je mag niet vergeten dat de meesten de oorlog meegemaakt hebben en dat geen bezoek krijgen niets is in vergelijking met die oorlog. Ons mama was 11 jaar toen deze uitbrak.  Ze heeft me vaak verteld dat ze zo bang was van de vliegende bommen en dat ze dan niet wist waar te kruipen. En het noodlot sloeg toe en hun huis werd gebombeerd. Zij heeft tijdens de oorlog drie jaar bij een tante in de voederstal geslapen met haar zus en moeder. Bompa, haar vader zat als krijgsgevangene in Duitsland. Dus in een home zitten waar ze zoveel liefde krijgt en de beste verzorging dat er is, is peanuts. Ja bezoek krijgen is leuk, maar gezond blijven is voor hun topprioriteit. 

Ik denk eerder aan de bejaarden die alleen wonen die zullen het vele moeilijker hebben en zich vele eenzamer voelen dan de mensen in de home. Die mogen ook niet meer buiten komen of samen leuke activiteiten doen. Die zitten letterlijk alleen in hun kot. Daar zou ook een oplossing voor gezocht moeten worden.

Maar voorlopig is die er nog niet dus laat ons allen nog even volhouden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN