FREE AS A BIRD


Ik las in HLN een artikel over Gers Pardoel. Ik ben nooit echt fan van zijn muziek geweest maar ik heb hem als persoon leren appreciëren via The Voice Kids. Zeer assertief, het hart op de tong maar met een mooie ziel. Een ruwe bolster met een blanke pit. Een man met inhoud!

En ik was aangenaam verrast toen hij vertelde dat de meeste mensen altijd maar aan het rennen zijn of verwachten dat er iets hun leven zal gebeuren waardoor ze gelukkig worden. Terwijl het geluk in het moment zelf zit, tenminste als je aanwezig bent.

Jammer genoeg zijn de meeste mensen niet aanwezig in het NU omdat ze met hun gedachten ergens anders zitten. In het verleden of in de toekomst En ondertussen gaat het NU aan hen voorbij. 

De titel van mijn boek 'Leef Nu en Geniet' is eigenlijk een boodschap om in alle omstandigheden toch overal het beste van te maken en proberen te genieten van de kleine dingen. De kleine dingen die we niet opmerken omdat we zo aan het rennen zijn of omdat we wachten op iets groots of op iemand die ons gelukkig zal maken. Ondertussen weet ik dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn geluk en dat dit vaak in kleine dingen zit. 

Ik geniet nu enorm van het goede weer en de verplichte blijfinuwkot-maatregel. Want doordat ik in mijn kot moet blijven, ben ik gestopt met rennen. Ik rende zo hard de laatste tijd dat ik mezelf weer voorbij liep. Ondanks dat we thuis moeten blijven, voel ik me vrijer dan ooit. Ik loop al weken zonder schmink rond in gemakkelijke comfy kleren, mijn haar opgestoken of in een vlecht en ik voel me zoals The Beatles zingen 'free as a bird',  ook al kan ik enkel in en rond mijn kot vliegen. 

Hieronder een stukje uit het artikel van Gers.






Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN