OPROEP VRIJWILLIGERS



Als kind was ik van niets vies en ons mama vertelde altijd dat ik het vuilste kind was dat in de wijk rondliep. Ik heb dan ook bijna geen enkele kinderziekte gehad en toen ik zwanger was, was ik immuun voor toxoplasmose. Waarschijnlijk heb ik in mijn kindertijd veel weerstand opgebouwd. Maar nu heb ik toch wel smetvrees gekregen en kan ik niet proper genoeg zijn. Hopelijk gaat de voorbij na corona.

Zoals ik gisteren schreef, geniet ik nog altijd en laat ik COVID-19 mijn geluk niet verstoren. Er is maar één ding waar ik bang voor ben en ik probeer er niet aan te denken en dat is ons mama. Ik heb het al een plaats gegeven dat ik haar niet meer mag bezoeken maar ze blijft wel een groot risico. En als je dan leest dat er al zoveel rusthuizen getroffen zijn dan houd ik mijn hart vast. 


Dus was ik vandaag heel blij met bovenstaande foto. Ze sturen me dagelijks een verslagje en voorlopig hebben ze alles nog onder controle. Ik ben zo dankbaar dat ze zo goed voor ons mama zorgen. Deze mensen zijn goud waard. 


Daarom doe ik ook een oproep omdat ze op zoek zijn naar een noodploeg van vrijwilligers.


Om deze tijdelijke noodploeg te bemannen zijn ze op zoek naar:

-        Verpleegkundigen
-        Zorgkundigen
-        Keukenmedewerkers
-        Onderhoudsmedewerkers

Indien u in uw omgeving (regio Holsbeek - Leuven) iemand kent die hiervoor in aanmerking komt (jong-gepensioneerden, docenten, technisch werklozen, artsen in opleiding, bedrijfsverpleegkundigen, ….) vragen ze u om haar of hem hiervoor warm te maken. Geef naam en telefoonnummer door op info.stm@zusters-berlaar.be

Ook organiseren ze iedere vrijdagnamiddag een vrij podium “achter het raam”. Iedereen kan hier zijn/haar muzikale talenten laten zien.  Eén voor één natuurlijk. Zij voorzien een podium en micro/versterker. Ze vragen uitdrukkelijk dat er niemand van familie of vrienden komt kijken. Ze maken wel leuke foto’s en zetten die op facebook. Geef gerust door als je interesse hebt, dan bezorgen zij u een attest voor een éénmalige “noodzakelijke” verplaatsing.

Ook hier één emailadres: info.stm@zusters-berlaar.be

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN