OMGAAN MET NEGATIEVE GEVOELENS EN GEDACHTEN

Ze zeggen dat social media je ziek kunnen maken omdat enkel de mooie dingen getoond worden waardoor je het gevoel krijgt dat anderen het beter hebben en gelukkiger zijn. Er worden enkel mooie gefilterde foto's gepost en de vuile was wordt wijselijk binnen gehouden. 

Ik probeer met deze blog mensen te inspireren en te tonen dat het leven niet altijd rozengeur en maneschijn is. Dat we allemaal dikke shit op ons pad kunnen krijgen en dat ieder huisje zijn kruisje heeft. We kunnen niet altijd kiezen welke dingen op onze weg komen maar we hebben wel altijd de keuze hoe we ermee omgaan. 



En vandaag had ik ook een duidelijke keuze met hoe omgaan met diep gekwetste gevoelens. Ik deel dit met jullie om te bewijzen dat het leven niet altijd feesten en leuke foto's posten is.

Vandaag ben ik zeer hard teleurgesteld en mijn hart werd diep gekwetst door bepaalde woorden. Hiermee is het bewijs nog eens geleverd dat je het hardst gekwetst kunt worden door degenen waarvan je het meeste houdt.

Wanneer ik mijn eigen lessen toepas dan weet ik dat ik de gedachten die nu door mijn hoofd spoken moet loslaten en anders moet denken. Want het is dat denken dat me verdrietig maakt.

En ik bezie het als een geschenk om even terug die slechte gevoelens te mogen ervaren zodat ik weer weet wat het is. Wat het is om anderen goede raad te geven waarbij het gemakkelijker gezegd is dan gedaan. 

Dus:

stap 1: Dat wat je denkt, maakt je verdrietig, denk anders!

Stap 2: Zijn deze gedachten wel 100% juist? Want verkeerde gedachten kunnen tot veel misverstanden en ongeluk leiden. 

Stap 3: Welke les heb ik te leren? 

Ik zie dit als een duidelijk signaal om weer meer aan mezelf te denken. Om mijn plannen minder te laten beïnvloeden en om me zeker geen slecht gevoel laten aan te praten door anderen. 
Het was jaren geleden dat ik dit nare gevoel nog ervaren had.  Gelukkig is het grote verschil met vroeger dat ik ondertussen wijzer geworden ben, beter kan relativeren en vooral goed kan omdenken.

Met andere woorden, ik laat het los en trek mijn conclusies. Bedankt voor deze wake-up call die me duidelijk liet beseffen dat ik zonder het te weten terug richting diepe valkuil liep. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN