MOOIE CB-TIJD



Gisteren schreef ik over de tijd van de CB-bak en dat was inderdaad een zeer leuke tijd zoals een vriendin op mijn Facebook pagina postte. We waren toen veertien en doordat bakje werd de wereld voor ons plots een stuk groter. Wat hebben we uren achter de CB versleten en maar giechelen bij elke leuke jongensstem. We spraken dan af om elkaar eens te ontmoeten maar meestal viel dat dik tegen. In ons hoofd zagen we een geweldige knappe jongeman en in het echt verstopten we ons achter de dikste boom omdat we hem zagen zitten op de afgesproken plaats. Achteraf gezien niet zo mooi van ons maar we waren jong en onwetend. We beleefden de tijd van ons leven zoals het in onze jeugdjaren eigenlijk hoort te zijn. Onbezorgd genieten en af en toe eens op onze bek gaan. Maar dat vallen hoorde erbij en gelukkig hadden we een grote vriendenkring,  we zijn in de wijk opgegroeid, waardoor er wel altijd iemand was om ons te troosten. 

Ja, het was inderdaad een mooie tijd en waarom? We kwamen buiten, hadden veel sociale contacten en spendeerden veel tijd met familie, buren en vrienden. We waren minder bezorgd dan nu want alles kon en niets moest. Nu moet er veel en niets kan nog. Dat is alleszins iets wat veel mensen denken. Ik dacht ook een hele tijd van mijn volwassen leven zo, ik zat op mijn berg en leefde in mijn eigen wereldje zonder nog contact te hebben met mijn vrienden want ik moest nog zoveel en plezier maken nee, dat kon niet meer want daar had ik geen tijd voor. En nu maak ik heel veel plezier, spendeer ik veel tijd met mijn vrienden en leef ik vooral in het NU. Heb ik geen zin om vandaag te poetsen omdat ik liever afspreek met een vriendin dan poets ik toch morgen.

Maar nu terug naar de tijd van toen. Hieronder enkele oude bekenden die mijn jeugdjaren geweldig interessant gemaakt hebben. 

Lady Torro - Lady Mirza - Lady Lori - Lady Alegro - Lady Disco - Mama Ducca - Gobelijn - Aprilia - Goeroe - Joker - Kokkie - Speedy - Sandokan - Patton - Dolly - Zebra - Grote beer - Hop - Nanoe Nanoe - Yankee - Buffalo Bill - Space Shuttle - Rip boulet - Rip Mork 2000 - Rip Disney - en nog vele anderen waarvan ik hun skipnaam nu even niet meer herinner.

Bedankt voor de vele leuke gesprekken op welk kanaal dan ook. De avonden waren ermee gevuld en ik verveelde me nooit.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN