EEN REIS VAN DUIZEND MIJL BEGINT BIJ DE EERSTE STAP!

Deze week is nonkel Georges overleden. Hij was de man van de zus van onze papa. Deze middag was het zijn uitvaartdienst en het was lang geleden dat ik nog eens in een kerk geweest was. Het was een mooie dienst en een ook leuk weerzien met de rest van de familie. Het jammere is dat je de meeste familieleden enkel ziet bij deze droevige gelegenheden.  
Toen onze papa gestorven is, ondertussen bijna vijf jaar geleden, hebben we met de neven en nichten afgesproken om minstens één keer per jaar samen te komen om te voorkomen dat we elkaar enkel nog maar tijdens begrafenissen zouden zien. We leven allemaal ons eigen leventje en maken te weinig tijd voor elkaar. Zo heb ik vandaag afgesproken om mijn twee tantes die toevallig ook mijn achternaam dragen, zo snel mogelijk te gaan bezoeken. En ik zal daar zeker tijd voor maken.

In mijn boek schrijf ik over intenties waarmaken door in actie te komen. Mooie intenties blijven vaak intenties dus goede intenties hebben, is niet voldoende! Wel een begin maar de weg naar de hel is geplaveid vol met goede intenties. Je kent het wel, je neemt je voor om iets te doen en om één of andere reden stel je maar uit en uiteindelijk komt het er niet meer van.
Tante en Marraine, binnenkort kom ik af met een lekkere taart, zet de koffie al maar klaar.


EEN REIS VAN DUIZEND MIJL BEGINT BIJ DE EERSTE STAP!

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN