DE WAARHEID


De meeste dromen zijn bedrog, in zijn geval waren het niet zijn dromen maar wel zijn trouwbelofe.

Marco, Marco toch! Na 21 jaar komt er een einde aan zijn huwelijk. Ik denk bij een scheiding altijd direct aan de kinderen. Hoe oud of hoe jong ze ook mogen zijn, ze zijn steeds het slachtoffer. Hun vertrouwde en veilige thuishaven wordt helemaal ondersteboven gehaald en ze ontdekken hoe hard de wereld en misschien ook wel hun ouders kunnen zijn.  Geen enkel familiefeestje zal nog hetzelfde zijn! 

Hij maakt zulke mooie liedjes met fantastische teksten. Waar haalt hij die woorden toch zou je denken?  Ik heb enkele van zijn teksten gegoogeld en ik kan er een heel boek mee vullen. Ze doen me denken aan de pijnlijke levenslessen die mij gevormd hebben tot wie ik nu ben.

De waarheid, voor mij is waarheid zeer belangrijk!  Want hoe pijnlijk ze ook kan zijn, de leugen is nog vele pijnlijker.  Voor zijn Leontine kwam de waarheid na lange tijd ook aan het licht. Je moet zeer sterk zijn om hiermee kunnen om te gaan en vooral om je partner weer te kunnen vertrouwen. Marco schreef toen op Instagram dat dit zijn huwelijk sterker dan ooit had gemaakt en Leontine meldde dat ‘liefde hoeft niet perfect te zijn, zolang het maar echt is’.

Maar wat is echte liefde? Want waar er bedrog is kan er voor mij geen echte liefde zijn.
Ik oordeel niet en hoop dat ze liefdevol hun huwelijk kunnen afsluiten. Dat er een goede verstandhouding blijft en dat ze uiteindelijk elk op hun eigen manier weer het geluk mogen vinden.
Ik eindig deze blog dan ook met zijn liedje 'De Waarheid'.




Marco Borsato - De Waarheid

Ik denk aan wat je voelt
Ik denk aan hoe je lacht
Ik denk aan al die liefde die jij me hebt gegeven
En wat jij verwacht
Aan wat je van me denkt
En hoe je voor me leeft

Ik ontwijk je ogen
Als ze mij willen doorgronden
Telkens als ze naar me kijken
Zorg ik dat ik ze net mis
Als je voor me staat
Vlucht ik steeds weer in je armen
Zodat ik niet kan verraden
Wat de waarheid is
Elke dag vertel je mij
Hoe veel je van me houdt
Hoe fijn je leeft in zekerheid
Hoe jij op mij vertrouwt

Hoe vertel je iemand
Dat de aarde niet meer rond is
Dat de vogels niet meer vliegen
En de zon niet langer schijnt
Hoe vertel ik jou
Dat het leven dat je leefde
Dat de liefde die je voelde
Binnenkort verdwijnt
Je raakt me kwijt, Je raakt me kwijt
`T is de waarheid

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN