DE TOEKOMST HANGT AF VAN WAT JE DOET VANDAAG

Er zijn honderden verschillende verkoudheidsvirussen en ik denk dat ze afgesproken hebben om me om beurt eens een bezoekje te komen brengen. Dat is heel lief van hen maar ik zie ze liever niet komen. Ondanks ik de deur al enkele maanden probeer dicht te houden, geraken ze toch binnen. Ze blijven dan een week of twee en na enkele dagen verlost te zijn, staan de volgende al voor de deur. Ze beïnvloeden mijn schrijven en zorgen ervoor dat ik minder inspiratie heb, net zoals nu.

Dus heb ik mijn schrift er bijgehaald. Ik weet dat sommigen liever lezen over mijn avonturen dan over wat mij raakt. Maar ik hoop altijd iemand te kunnen inspireren en ik tracht ook afwisseling te brengen. Een harmonie tussen mijn belevenissen en de woorden die mij raken. En daar er vandaag niets avontuurlijk op het programma staat dan enkel niezen, post ik een quote van Gandhi.



De toekomst hangt af van wat je doet vandaag .
Een stap naar een leuker leven is accepteren dat je het verleden niet meer kunt veranderen maar dat je wel een nieuwe toekomst kunt opbouwen. En die toekomst begint vandaag door los te laten waar je geen controle over hebt. Vasthouden creëert spanning, frustraties en irritaties. En deze wreken zich lichamelijk.

En plots komt de inspiratie toch want terwijl ik dit schrijf, moet ik denken aan al die pijnen die niet te verklaren waren. Achteraf wel natuurlijk, omdat ik moest eerlijk zijn met mezelf en toegeven dat ik vanbinnen niet echt meer gelukkig was. En meestal kwam dat omdat ik niet kon loslaten wat me pijn deed. De twee relaties voor mijn huwelijk bezorgden me meer pijn dan liefde en toch heeft het heel lang, veel te lang geduurd voor ik uiteindelijk de moed had om los te laten en alleen verder te gaan. Gandhi, de toekomst hangt inderdaad af van wat je vandaag beslist te doen, te veranderen.

Wat wil jij veranderen?








Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN