LADY EN MAMA MINERVA

Vandaag neem ik jullie mee naar een andere tijd en gaan we terug naar de seventies en de eighties.
De tijd toen er helemaal nog geen sprake was van de gsm of het internet. De tijd dat iedereen nog buiten moest komen om elkaar te zien en te spreken.
Gelukkig bestond er wel Citizen Band een soort van radiobakje waarmee je kon uitzenden en ontvangen.

Ik was veertien en sommige van mijn vrienden hadden zo'n CB-bakje en natuurlijk wou ik ook dolgraag zo'n ding waarmee je met je vrienden kon communiceren en vooral afspreken. Maar omdat dit niet helemaal legaal was en je hiervoor een vergunning nodig had, wou ons mama dit niet in huis. 


Maar dat was wel buiten onze papa gerekend die zo'n CB ook wel zag zitten. Ons mama vertrok met de vriendinnen voor 2 weken naar Spanje en onze papa en ik vertrokken direct naar de winkel. Omdat je niet je eigen naam gebruikte maar een skipnaam koos ik de naam Lady Minerva. Ik zat toen in de Latijnse en ik was fan van Minerva, dochter van Jupiter en de Romeinse godin van de wijsheid.

Maar toen kwam ons mama terug van vakantie en ik was wel een beetje bang voor haar reactie. Ik vertelde haar over mijn CB en liet haar op mijn kamer de voordelen van dat bakje ontdekken. Ze was meteen verkocht en ik kreeg haar mijn kamer niet meer uit. Ze werd Mama Minerva en de grootste bloemkool (luistervink) die er te vinden was. Ze vond dat kleine bakje niet sterk genoeg en kocht één van de zwaarste op de markt voor in de living. Ze liet hem helemaal ombouwen met kelderkanalen enzovoort. Op ons dak kwam een mast met de beste antenne die er te vinden was. Ja, had je ons mama mee dan kon alles. Ik was echt verwend en goed geëquipeerd.

Ik kan hier veel leuke verhalen over vertellen vooral over toen mijn vriendinnen en ik afspraken met de mooiste stemmen vanuit het bakje en die in het echt toch wel minder aantrekkelijk bleken te zijn dan dat ze klonken. Blind date avant la lettre.

En waarom neem ik jullie nu mee naar die tijd? Omdat ik gisteren een reactie zag van een vroegere CB-genoot die verwees naar de tijd van Lady en Mama Minerva.

Was jij vroeger ook een CB'er? Dan zou het leuk zijn, moest je je QRZ melden, wie weet vind ik jouw QSL-kaart terug in één van mijn mappen met al de kaarten die ik toen ontving.










Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN