ME TIME



Gisteren schreef ik dat het leven beter is met vrienden en vandaag was ik gans de dag op stap met enkele vriendinnen. Normaal zouden we naar Leuven gaan maar omwille van het wisselvallige koude regenweer hadden we gisteren beslist om toch liever warm en droog te gaan shoppen. Dus zijn wij naar het Woluwe Shopping Center gereden. Correctie, Carine heeft gereden want mijn wagen stond in Leuven in de garage. En Yvette is zo lief geweest mij naar Leuven te brengen zodat ik mijn auto terug kon gaan halen.

Dankjewel beste vriendinnen voor de taxi.

De Shopping, in mijn vroeger leven had ik daar op vrijdag een vaste zitplaats bij Zen @ttitude de sandwichbar midden in de gang. Elke vrijdagochtend vertrok ik naar de shopping, deed ik mijn winkelronde en ging ik het 's middags daar een broodje eten. Ik zat daar alleen op het hoekje aan de toog en ondertussen las ik een boekje. Zalig en zeer ontspannend. Jullie zullen misschien denken wat is daar nu zo tof aan? 

Ik leefde gans de week voor mijn gezin en op vrijdag was het me time. De dag dat ik deed waar ik zin in had. In de week had ik helemaal geen tijd omdat ik altijd druk bezig was. Vrijdag was de dag dat ik enkele uurtjes tijd voor mezelf had.

ME TIME : Dat betekent dat je tijd inplant voor dingen die je leuk vindt en dat je even alleen iets doet voor jezelf en dus niet voor een ander. Het is belangrijk om dit regelmatig te doen om weer even op te kunnen laden. Daardoor kun je ook meer aandacht besteden aan de mensen om je heen zoals je gezin.

In het begin was het even wennen om die tijd enkel voor mezelf in te vullen zonder schuldgevoel omdat ik altijd gewoon was om voor anderen te zorgen. Ik weet nog goed dat ons mama wou dat ik op vrijdag naar haar kwam. "Jij moet toch niet werken op vrijdag, waarom kom jij dan niet naar mij?"
"Op vrijdag doe ik waar ik zin in heb. Heb ik zin om niets te doen dan doe ik niets. Heb ik zin om naar jou te komen dan kom ik af. Maar op vrijdag moet ik niets!" 

Ik ben lange tijd niet meer naar de Shopping geweest. Door mijn scheiding kon ik niet meer genieten van mijn vrije dag want ik voelde me zo eenzaam. Wanneer ik alleen was dan dacht ik te veel na. En zo ben ik dus in Leuven beland, back to my roots, om samen met mijn zus daar elke vrijdag te gaan winkelen en te lunchen. Behalve vandaag, vandaag kon je me in het Woluwe Shopping Center tegen komen met mijn vriendinnen die ook wat me time ingepland hadden.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN