BING

Velen zullen er vandaag niet bij stil gestaan hebben maar vandaag was het een schrikkeldag, een extra dag in februari. De kinderen die vandaag geboren zijn en de kans is 1 op 1461 zullen hun verjaardag maar om de vier jaar op hun juiste geboortedag kunnen vieren.

Omdat een tropisch jaar niet exact 365 dagen duurt maar juist geteld 365,2421875 besloot Julius Caesar deze schrikkeldag om de vier jaar in te voeren dit om te vermijden dat de winter ooit in juli zou vallen.

Ik heb van deze extra dag gebruik gemaakt om me verder te verdiepen in de Chinese Astrologie en heb een privésessie van Thérèse gehad. Het blijft toch wel een beetje Chinees voor mij maar ik ben wel weer wat wijzer over mezelf geworden. Ik zal deze sessie niet vergeten en er vooral aan denken wanneer ik nog eens begin te twijfelen aan mezelf. Ik mag niet vergeten dat ik een Bing ben met andere woorden een yang vuur of zonneschijn. Dit zijn zeer sterke persoonlijkheden die stevig in hun schoenen staan en alles aankunnen. Ze stralen en hebben alles in hun mars om te bereiken wat ze willen zonder enige hulp. 



Wat ik nu ook beter begrijp is dat meditatie niets voor mij is. Ik heb het vaak geprobeerd maar nooit is het gelukt om er rustig van te worden. Een Bing kan niet rustig worden door meditatie omdat die veel te veel energie heeft en niet kan stilzitten. Ik heb energie voor twee. Ja sorry mensen ik kan er echt niets aan doen, het is de schuld van Bing. En dat ik zeer aanwezig ben en iedereen me gezien of gehoord heeft ook.

Ik ontdekte ook toevallig dat Mercurius sinds 18 februari in regressie is en dit tot 9 maart. Mercurius staat in het teken van de vissen waardoor sommigen en meer specifiek de vissen, tweelingen en de maagd wat extreem emotioneel kunnen reageren. En het toeval wil dat ik deze week met zo'n reactie van iemand geconfronteerd werd en ik de waarom van die hevigheid niet goed begreep. Maar nu wel.

Voor de rest zal ik deze schrikkeldag rustig afsluiten en er een gezellige tv-avond van maken zonder al te veel vuur. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN