CIARA EN ELIENE


CIARA, ne mens is er toch mee bezig, allee ik ben ermee bezig.  Deze winderige dame houdt me binnen vandaag. Geen bezoekje aan ons mama en geen frietjes van de frituur. De auto staat op een veiligere plaats, hoop ik toch en de tuinmeubelen en planten staan in de garage. Ja mijn garage staat achter mijn huis en is daardoor meer een berghok geworden.
Ik probeer alle nodige voorzorgen te nemen en onnodige risico’s te vermijden. De rolluiken zijn omhoog en de wind schiet via de bekasting binnen. Ik durf ze niet naar beneden te laten uit angst dat ze zullen gaan vliegen.

Bij mijn buren aan deurzijde hebben ze blijkbaar nog niet door dat Ciara er is want daar staat alles los op de parking en in de tuin maar wonder bij wonder beweegt daar niets.
Het enige voordeel van de storm is dat je binnen alle tijd van de wereld hebt en je op de niets-moet-modus kunt staan. We kunnen aan dat weer niets veranderen dus veranderen we de planning en blijven we gezellig binnen en hopen we dat de storm ons spaart.

En terwijl het buiten hard waait, heb ik tijd om een boek te lezen en ook de krant. En weer is er een vrouw die met mijn aandacht gaat lopen namelijk Eliene Rijcken. 


https://m.hln.be/in-de-buurt/leuven/eliene-rijcken-25-wil-interactief-platform-lanceren-voor-jongeren-met-gescheiden-ouders~a1ad8e05/?fbclid=IwAR0UfYsDl30KoLUv3SSIZdvoC75Bhi0pnyO9ujMLh10fLZHMAeMzhspR7gE

Dit vind ik nu een eens een prachtig initiatief. Er zijn heel veel kinderen die het moeilijk hebben met de scheiding en die kunnen niet altijd ergens terecht om erover te praten. Het hoeft helemaal geen vechtscheiding geweest te zijn om er een trauma aan overgehouden te hebben. Zelfs kinderen met ouders die nog goed overeenkomen na de scheiding kunnen ook met vragen zitten en bepaalde dingen niet verwerkt hebben. Dus BRAVO Eliene. Jouw leed leidt tot verlichting brengen bij anderen en je hebt van een negatieve ervaring iets positief gemaakt!

Indien jullie dit ook zo'n mooi initiatief vinden dan mogen jullie onderstaande link doorsturen naar kinderen van gescheiden ouders tussen 12 en 18 jaar.  
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfK1cxRq7lNGqpctG3FQfJIxK1ZvHmJxhNTl3maojOvwN3hJA/viewform


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN