WEES ALTIJD JEZELF


Gisteren ben ik voor de eerste keer sinds weken terug gaan sporten. En sommigen vroegen daar hoe het nu zat met mijn boek want dat ze ongeduldig aan het wachten waren? Ik heb omwille van ons mama haar gezondheid alles op een laag pitje moeten zetten en sta een beetje achter op de planning. Maar nu ze beter is, heb ik eindelijk tijd om weer mijn eigen ding te doen en mijn zoektocht naar de nodige informatie verder te zetten. Ik heb vandaag al enkele belangrijke telefoontjes gedaan en nuttige info online gevonden. Zodra ik alles in orde gebracht heb, kan ik het contract tekenen en kan het boek gedrukt worden. 

Ik heb ook Kenneth Nijs zijn boek 'Lessen uit ellende' uitgelezen en ik zie heel veel herkenbare dingen. Veel van zijn lessen zijn ook mijn lessen geweest. Ik ben in dezelfde valkuilen gevallen. Wel straf hoe een jonge gast in de fleur van zijn leven op een pijnlijke manier deze belangrijke levenslessen ontdekt. Het zou toch mooi zijn, moesten ze op school deze wijsheid meegeven in plaats van zoveel leerstof waar we uiteindelijk toch niets mee doen.

Ik ben vijftig jaar moet worden om te leren dat ik zelf de kapitein van mijn schip ben en dus zelf de koers van mijn leven bepaal. Dat ik geen vooraf uitgestippeld leven moet leiden/lijden. Vaak durven we niet nee te zeggen uit angst om anderen te kwetsen of uit angst minder geliefd te zijn. Die angst heb ik dus laten varen omdat ik ontdekt heb dat het niet mijn taak is om anderen gelukkig te maken en zeker niet ten koste van mezelf. Wanneer iemand je graag heeft of van je houdt dan hoef je niet om aandacht te bedelen. Die aandacht en liefde komt dan spontaan zonder moeite. Ik heb mezelf beloofd om in alle omstandigheden mijn eerlijke zelf te zijn en voor niemand nog te veranderen. En deze blog van vandaag sluit ik dan af met een zeer toepasselijke quote :

Wees wie je bent en zegt wat je voelt want degenen die het erg vinden, zijn niet belangrijk en degenen die belangrijk zijn, vinden het niet erg.







Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN