RIP TERRY JONES

Vandaag las ik in de krant dat Terry Jones overleden is. Velen zullen denken wie is Terry Jones?  Hij is was één van de leden van Monty Python. Hij was de regisseur van ‘Life of Brian’ en speelde er zelf verschillende rollen in. Hij speelde meestal de rol van een oudere dame.
En als dit nog geen belletje doet rinkelen dan zal het liedje ‘Always look on the bright side of life’ dat wel doen of onderstaande foto.


Terry Jones, foto uit HLN van 23/1/20

Waarom schrijf ik hier nu over? Omdat ik dat liedje ook vermeld in mijn boek omdat daar een zeer mooie positieve boodschap in zit. 

KIJK ALTIJD NAAR DE MOOIE KANT VAN HET LEVEN!

Hij is gestorven aan de gevolgen van een zeldzamere vorm van dementie. 
DEMENTIE, velen zullen er ooit op één of andere manier mee te maken hebben en daarom wil ik dit stukje uit de krant van vandaag met jullie delen. 

Zijn beste vriend Michael Palin, ook een Monty Python lid, bleef hem bezoeken ondanks dat hij niet meer kon communiceren. In HLN van vandaag zegt hij: “Je kan altijd met iemand contact hebben, met een blik in de ogen, een kneepje in de hand, een aai over de bol. Ik praat tegen hem zoals ik altijd heb gedaan. Als hij iets oppikt en lacht, dan zijn dat dierbare momenten. Je moet nooit opgeven, nooit zeggen dat de wereld wreed is en het daarbij laten. Deze dingen gebeuren, je moet er alleen het beste van maken.”

En deze wijze woorden had ik niet beter kunnen formuleren. Deze mentaliteit pas ik ook toe bij ons mama. Ik probeer overal het beste van te maken hoe moeilijk het ook kan zijn. Gisteren was het een zware dag want ze was zo emotioneel. Ik kon haar zelfs niet met de dominostenen afleiden of troosten. Ze dacht constant aan onze papa en vroeg me elke keer weer: "Is het waar dat onze pa dood is?" Ze was ontroostbaar want ze mistte hem enorm. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN