LESSEN UIT ELLENDE

Lessen uit ellende van Kenneth Nijs
Vandaag viel mijn oog toevallig op een post van een collega. Ze postte dat haar zoon zijn zelfgeschreven boek eindelijk op de markt is. De titel alleen al ‘Lessen uit ellende' trok me enorm aan.

Ik las dat hij op 22-jarige leeftijd hersenkanker kreeg. Om dit mentaal te kunnen verwerken is hij beginnen te lezen en begon hij allerhande nuttige informatie te verzamelen. Hierdoor leerde hij omgaan met zijn situatie en de overheersende negativiteit. Met dit boek wilt hij zijn lessen en ervaringen delen om anderen te kunnen steunen. Hoe liefdevol en zo herkenbaar.  

Ik heb het boek direct besteld want ik ben ontzettend benieuwd naar zijn verhaal. Ik heb diepe bewondering voor mensen die lessen trekken uit negatieve gebeurtenissen en daardoor positiever en sterker in het leven staan ondanks alle geleden pijn. Kenneth, mijn respect heb je al en ik wens je veel succes.

Ik moest spontaan aan mijn eigen manuscript denken en heb het naar vier nieuwe uitgevers gestuurd. Op goed geluk, zou ik zeggen.

Deze namiddag ben ik op bezoek bij ons mama geweest en ze zat bij de kapper. Het gaat iets beter, ze is fysisch iets sterker maar mentaal zat ze in een andere wereld. Ze vertelde dat ze net haar wasgoed in de machine gestopt had toen ze haar kwamen halen. "Nu staat dat daar te draaien!", zei ze bezorgd. 
Ik pakte haar hand en suste haar dat het niet erg was en dat het eigenlijk goed uitkwam want dat de was dan gedaan was tegen dat zij terug thuis was. 
Ze zit de laatste tijd vaker in haar eigen wereldje. 

Toen ze klaar was, verteld ik haar hoe geweldig dat ze eruit zag en zeker tien jaar jonger. En zo fier als een gieter poseerde ze voor de foto. 













Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN