ONS MAMA GAAT ACHTERUIT


Deze middag kreeg ik op mijn werk telefoon van mijn zus dat ons mama weer niet goed was en dat de dokter dringend moest komen. Ik was in vergadering en gelukkig kon zij naar daar rijden om bij haar te zijn. Ons mama die valt de laatste tijd altijd in slaap en nu kregen ze haar niet meer wakker. Maar net voor de dokter er was, schoot ze plots wakker. De dokter vond niets abnormaals en morgen moeten er bloed- en urinestalen genomen worden.

Weer werd de vraag gesteld wat als de resultaten slecht zijn en ze naar het ziekenhuis moet?

Ons antwoord is nog steeds hetzelfde. Indien ze haar beter kunnen maken zodat ze nog een mooie oude dag kan hebben dan mag ze naar het ziekenhuis. Maar indien het enkel is om haar leven een beetje te rekken en om nog allerlei onderzoeken te doen dan hoeft het niet meer.

Misschien klinkt dit hard voor sommigen maar ik denk nu aan ons mama en niet aan mezelf. Ik zie haar veel te graag om met haar te laten experimenteren. Niet meer op deze gezegende leeftijd. Ze is al in de war genoeg en in de home wordt ze omringd door liefdevolle mensen die ze kent.

Ik weet wel dat ik heel graag bij haar zou willen zijn wanneer haar tijd gekomen is. Net zoals bij onze papa. Het was zwaar en zeer pijnlijk maar tegelijkertijd ook prachtig omdat we allemaal samen waren en hij niet alleen was. Maar daar denken we nu even niet aan, ik hoop dat ze snel beter wordt maar ergens besef ik wel dat haar tijd korter en korter wordt en dat we ooit afscheid zullen moeten nemen. 


Gisteren kreeg ik dit kaartje en ik hoop dat ze in 2020 toch nog mooie dagen mag beleven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN