LIEFDEVOL LICHTPUNTJE


Na alle feestdrukte en het goede nieuws gaat ook in 2020 het leven gewoon verder net zoals in 2019 maar wel met een andere blik en een bijgestelde wens.

2019 was een druk jaar waar ik heel veel tijd aan ons mama en het schrijven heb gespendeerd. Door te schrijven, is mijn kijk op de wereld nog meer veranderd en besef ik maar al te goed wat belangrijk is in mijn leven en wat voor mij rijkdom is. Rijkdom zijn mijn vrienden, mijn familie, het dak boven mijn hoofd, een goede gezondheid, mijn zoon die goed studeert, ons mama die lacht en vele andere dingen die je niet altijd met geld kunt kopen.

Gisteren ben ik naar ons mama gegaan om haar te voeden want ze eet nog altijd niet. Ik heb haar gelukkig drie rozijnenboterhammetjes kunnen doen eten. En dan heb ik al mijn trucjes moeten bovenhalen zoals je dat ook vaak bij kleine kinderen moet doen.  Maar haar zien eten maakte me blij.
Toen we domino speelden vroeg ze me waar ze moest gaan wonen. Ik zei haar dat ze hier in de home woonde en ze begreep het niet goed. “Je woont hier bij Mathilde”, die ook meespeelde en haar vaste tafelgenoot is.
Ze keek naar Mathilde en ze vroeg of het waar was dat zij bij haar woonde? Mathilde knikte ja en ons mama die was zo blij. Ongelooflijk hoe enthousiast ons mama was, haar geluk kon niet meer op, zo mooi om te zien en Mathilde en ik schaterden het uit. Ook dat is rijkdom! Proberen van de nood een deugd te maken.




Ik had me dit jaar niets persoonlijks gewenst maar doordat het leven plots kan keren, wens ik met mijn boek heel veel mensen gelukkig te kunnen maken, hoop ik lezingen te mogen doen en een liefdevol lichtpuntje te kunnen zijn voor alle mensen die er nood aan hebben.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN