VALLEN EN OPSTAAN


2014
Ons mama vecht voor haar leven en ik krijg een onverwachte scheiding te verwerken. Maanden heb ik gehuild en geen hap door mijn keel gekregen. Ik ga elke dag met veel verdriet werken. Alle feestdagen, seizoenen en verjaardagen worden met veel hartpijn getrotseerd. Ik ga ondertussen elke avond op bezoek bij ons mama die gans dat jaar in het ziekenhuis ligt.

2015
Valentijn doet zo’n pijn. Maar wanneer de nood het hoogst is, is de redding nabij. Ik ontdek het boek ‘Je wordt wat je denkt’ en leer positief te denken. Door anders te denken, verandert mijn wereld. Ik loop de bibliotheken plat op zoek naar alle mogelijke boeken die mijn pijn nog meer kunnen helpen verlichten. Van elk boek maak ik notities. Onze papa overlijdt.

2016
Ik ben zo dankbaar dat ik zelf een boek begin te schrijven om iedereen die emotioneel lijdt te kunnen helpen. Ik geniet weer van het leven en mijn vriendenkring wordt groter en groter. Ondertussen probeer ik heel veel tijd te maken voor iedereen die nood heeft aan een babbeltje en een beetje steun.

2017
Door mijn perfectionisme en omdat ik geen diploma Psychologie heb, begin ik enorm te twijfelen of ik wel bekwaam genoeg ben. Ik krijg maanden geen enkel woord meer op papier. Ik volg enkele workshops en lezingen. Ondertussen heeft ons mama meer en meer hulp nodig en kan ze niet meer alleen wonen. Ze ligt constant in het ziekenhuis waar de dokters beslissen dat ze naar een rustoord moet. Met veel pijn in ons hart verhuizen we haar.

2018
Mijn twijfels zijn weg en ik ben weer zeer gedreven aan het lezen en het schrijven. Ik wil heel graag life coach worden, lezingen en workshops geven. Net op het moment dat ik de eerste stappen wil zetten om alles in orde te brengen, wordt ons mama zeer ernstig ziek en dreigen we haar te verliezen. Mijn zus en ik gaan haar dagelijks voeden en na weken komt ze erdoor. Wanneer ik eindelijk terug tijd heb om weer in actie te schieten, loop ik met mijn neus tegen een houten plaat en sukkel ik maanden met een whiplash.

2019


Ik maak eindelijk na drie jaar mijn boek af en ben super tevreden. Maar deze versie kan niet gepubliceerd worden dus schrijf ik een tweede boek. Ik verschijn in de Nina met mijn verhaal. Mijn zoektocht naar een uitgever begint en ik maak mijn intentie om beginnen te bloggen waar. Ik ben een beetje teleurgesteld dat ik geen uitgever gevonden heb en laat het los.


2020
Onverwacht krijg ik positief nieuws van een uitgever. Ik ben nu alles aan het uitpluizen zodat ik wettelijk in orde ben om mijn droom te kunnen verwezenlijken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN