WEER MEER JA ZEGGEN


Vandaag had ik weer bijna nee gezegd. Nee tegen het leven, nee tegen mezelf en nee tegen mijn beste vriendinnen.
Nee, ik heb geen zin, nee niet vandaag, nee…
Toen ik nee zei tegen mijn vriendinnen, viel het me enorm op dat ik de laatste tijd wel heel veel nee zei, een beetje te veel om gezond te zijn. Gisteren ben ik ook niet naar de markt geweest, nee geen zin.

Het klinkt een beetje contradictorisch want deze week schreef ik over leren nee zeggen maar als je wilt leven, moet je ook durven ja tegen het leven zeggen.  Dus terwijl dit alles door mijn gedachten ging, zei een stemmetje in me: “stop ermee en zeg ja, hoe meer je nee zegt hoe minder je zin krijgt om nog buiten te komen, denk aan je etentje met je collega’s dat super gezellig was.” Dus veranderde ik mijn nee in een ja ik ga mee, het is oké!  En het was dik oké. Ik heb van deze zaterdag genoten en heb me voorgenomen om weer meer ja te zeggen tegen het leven.



Reacties

  1. Ja klopt kijk dis is natuurlijk een andere ja dan de nee die je je hebt voorgenomen en eens ja zeggen kan zeker geen kwaad hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN