20 NOVEMBER 2013


Als je goed werk wilt leveren dan moet je ook goed materiaal hebben. Dus ben ik deze namiddag speciaal naar de Brico geweest om andere verfrollen, borstels en afplaktape te gaan kopen. Ik heb me daar goed laten informeren want voor mij is een rol een rol. Maar blijkbaar zit daar toch heel veel verschil op. De rol die ik gisteren gebruikte was voor lakverf waardoor ik strepen en vlekken had. Dat rolde helemaal niet zo vlot. Met de nieuwe rol ging het beter maar ik moet toegeven, ik moet nog veel oefenen. Nochtans doe ik dat wel graag maar waarschijnlijk heb ik te weinig geduld. Alles moet snel en vlot gaan zodat ik aan iets anders kan beginnen en die verf krijgt de kans niet om te drogen.
Het rare is dat ik wel heel veel geduld met mensen heb. Ik kan als het moet honderd keer iets opnieuw uitleggen en zeker bij ons mama die alles na vijf minuten al vergeten is.

Vandaag zes jaar geleden kreeg ik telefoon op het werk dat ons mama naar de spoed moest. Ik ben onmiddellijk gestopt met werken en naar Gasthuisberg gereden. Ze kreeg daar ook nog een beroerte en wij moesten van de dokters beslissen of ze nog moest gereanimeerd worden indien ze een hartstilstand zou doen. Om een zeer lang verhaal kort te maken, toen is de lijdensweg begonnen. Ze heeft bijna 14 maand gehospitaliseerd geweest en haar vasculaire dementie is toen beginnen de kop op te steken. Ik kan een boek schrijven van wat we toen allemaal beleefd hebben. Zoals toen dat Jean-Luc Dehaene en de koning bij haar op bezoek geweest waren. Ja, ze hebben gans de nacht in de klok gezeten bij haar op de kamer en ze wilden er niet uitkomen. Zo zag ze veel dingen die er niet waren maar voor haar was het wel echt en dan vroeg ze me wie die man naast mij was en daar stond niemand.
Gelukkig zijn die waandenkbeelden na vele maanden voorbijgegaan. Sinds 20 november dat jaar is er heel veel gebeurd en veranderd in mijn leven. Maar indien dat allemaal niet gebeurd was dan was ik nu ook niet aan het bloggen en had ik mijn nieuwe vriendinnen niet ontmoet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN