LIFE IS BETTER WITH GOOD COLLEAGUES & JAN SEGERS



Ondanks het feit dat ik nog steeds in de “doe-het-rustig-aan” en “vaak-geen-zin-modus” sta was het etentje met de collega’s gisteren zeer gezellig. Het heeft me enorm deugd gedaan. Even weg met zeer sympathieke dames en een goed gesprek is de beste therapie die er is.

Het rare is dat wij allen zeer verschillend zijn en dat er toch een geweldige connectie is. Ik ben hen het meest beginnen te waarderen tijdens mijn scheiding. Mijn verdriet en hun luisterend oor hebben ons samen gebracht en ik zal dan ook nooit vergeten dat ze er toen waren. Maanden hebben ze mijn verhaal moeten aanhoren opnieuw en opnieuw zonder dat ze me het gevoel gaven dat het nu wel welletjes was geweest en dat ik maar op een ander moest gaan uithuilen. Bij deze bedankt dames voor jullie geduld. Uiteindelijk is het goed gekomen. Tijd heelt alle wonden en goede vrienden en collega’s ook!

Ik lees elke dag vol interesse de column van Jan Segers. Man wat kan die een stukje schrijven en ik hou van zijn woorden en denkwijze. Dat is nu eens een man waarmee ik graag een goed gesprek aan de toog zou willen voeren. Vandaag heeft hij enkele zeer interessante quotes van Lao Tse geciteerd en ik heb ze allemaal in mijn schriftje genoteerd. En één voor één zijn het zegswijzen waarover heel veel kan gefilosofeerd worden. 

* Wie niet probeert, vergist zich maar één keer.
* Wat je wilt krijgen, moet je eerst geven.
* Wie anderen overwint, is sterk. Wie zichzelf overwint, is machtig.
* Je kunt beter niets doen dan druk bezig te zijn met niets.
* Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf weer helder.

Bij deze Jan Segers als je eens zin hebt in een avondje filosoferen, I am free.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN