GIVE A LITTLE BIT


Deze morgen toen ik naar mijn werk reed, speelde ze op de radio één van mijn lievelingsliedje uit de jaren zeventig dat me even aan vroeger deed denken. Ik had die plaat en heb die zot gedraaid. 'Give a Little Bit' van Supertramp. En weet je wat het rare is? Nooit is de betekenis van de tekst zo hard tot me doorgedrongen als deze ochtend in de auto. Ik kreeg er rillingen van.

Give a Little Bit

Give a little bit
Give a little bit of your love to me
Give a little bit
I'll give a little bit of my love to you
There's so much that we need to share
So send a smile and show you care
(Alright)

I'll give a little bit
I'll give a little bit of my life for you
So give a little bit
Give a little bit of your time to me
See the man with the lonely eyes
Oh, take his hand, you'll be surprised



There’s so much that we need to share, so send a smile and show you care. See the man with the lonely eyes, oh take his hand, you’ll be surprised.  Er is zoveel dat we kunnen delen, dus stuur een glimlach en toon je medeleven.  Zie de man met de eenzame ogen, neem zijn hand en je zal versteld staan.


Deze woorden raakten me en deden me aan de mensen in de home denken en aan mijn groeiende liefde voor hen. Aan Julia die mijn hand altijd zo lief vasthoudt en haar fonkelende ogen wanneer ik dan zeg dat zij mijn oudste vriendin is. Zij heeft zulke zachte handen. En aan de big smile op Thérèse haar gezicht wanneer ik “Dag Madam Thérèse”, zeg. Of aan Jules die altijd alleen zit en blij is wanneer ik een praatje met hem doe en hem af en toe een koek meebreng. Ja, we kunnen het verschil maken en inderdaad verrast worden door het resultaat.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN