LIEFDE VOOR OUDEREN


Ik ben aangenaam verrast over de positieve reacties op mijn blog over dementie van gisteren. Spijtig genoeg zullen we er allemaal vroeg of laat mee te maken krijgen. Het kunnen onze grootouders of ouders zijn maar ook een broer, een zus, neven, nichten, vrienden… maar evengoed wijzelf!

De bevolking wordt grijzer en grijzer waardoor het aantal dementerenden ook zal toenemen. Er bestaat geen pilletje waarmee het geheugen en alle andere ongemakken plots weer beter worden. Misschien als de technologie zo snel blijft stijgen dat er toch een dergelijk wonderpilletje uitgevonden wordt.
Voor velen zal dit te laat komen. Maar wat nooit te laat kan komen is onze liefde en aandacht. Een vriendelijk woord of klein gebaar doet deugd en kan het verschil maken. Ik had nooit gedacht dat ik ooit zo begaan zou zijn met ouderen en vooral met hen die onze hulp en aandacht nodig hebben. Waarschijnlijk komt dit omdat ik er stilletjes ingerold ben door ons mama haar situatie.

Ik kan over ons mama en haar dementie uren praten maar dat ga ik nu niet doen want ik moet vertrekken. Ik ga eindelijk sinds een tijdje nog eens gezellig dineren met de collega’s. Hoe het was, dat weten jullie morgen!

  



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN