DE WINTER KOMT ERAAN
Brrr de winter komt eraan. Deze morgen ben ik naar de
markt geweest en amai, wat een koude gure wind. Die had ik toch wel even
onderschat, tijd om de mutsen, dikkere sjaals en handschoenen boven te halen.
Ik koop altijd aan dezelfde
kippenkraam, gebakken patatjes, kip en groene boontjes en de laatste keer waren
de bonen zo taai dat ik ze aan de kippen gevoerd heb. Deze feedback wou ik toch
wel even kwijt aan de kippenboer. Hij schrok en bood me spontaan gratis een
nieuw bakje aan.
Er is in totaal niet mis met
op een vriendelijke manier je ontevredenheid te uiten. Dit is niet kritisch
bedoeld maar eerder opbouwend zodat ze er lessen kunnen uit leren. De les van
de boontjes niet te lang te laten garen op de bakplaat. Veel mensen durven niet
zeggen dat ze ontevreden zijn. Ik las online dat slechte één op de 27 klanten
een klacht durft te melden, de andere 26 komen nooit meer terug.
Ik zeg het altijd en
afhankelijk van hoe ze reageren ga ik terug of niet. Zo kreeg ik in Brasserie Notre
Dame in Leuven eens een slechte spaghetti. Ik heb dit vriendelijk gemeld en ik
heb iets anders in de plaats gekregen. Ik vond dit zeer klantvriendelijk en
keer nog steeds met plezier terug. Nee heb je en ja kun je krijgen. Met andere
woorden wanneer je niet tevreden bent en je zegt niets dan verandert er ook
niets en blijf je met een negatief gevoel zitten.
Reacties
Een reactie posten