DE WINTER KOMT ERAAN



Brrr de winter komt eraan. Deze morgen ben ik naar de markt geweest en amai, wat een koude gure wind. Die had ik toch wel even onderschat, tijd om de mutsen, dikkere sjaals en handschoenen boven te halen. 

Ik koop altijd aan dezelfde kippenkraam, gebakken patatjes, kip en groene boontjes en de laatste keer waren de bonen zo taai dat ik ze aan de kippen gevoerd heb. Deze feedback wou ik toch wel even kwijt aan de kippenboer. Hij schrok en bood me spontaan gratis een nieuw bakje aan.

Er is in totaal niet mis met op een vriendelijke manier je ontevredenheid te uiten. Dit is niet kritisch bedoeld maar eerder opbouwend zodat ze er lessen kunnen uit leren. De les van de boontjes niet te lang te laten garen op de bakplaat. Veel mensen durven niet zeggen dat ze ontevreden zijn. Ik las online dat slechte één op de 27 klanten een klacht durft te melden, de andere 26 komen nooit meer terug.

Ik zeg het altijd en afhankelijk van hoe ze reageren ga ik terug of niet. Zo kreeg ik in Brasserie Notre Dame in Leuven eens een slechte spaghetti. Ik heb dit vriendelijk gemeld en ik heb iets anders in de plaats gekregen. Ik vond dit zeer klantvriendelijk en keer nog steeds met plezier terug. Nee heb je en ja kun je krijgen. Met andere woorden wanneer je niet tevreden bent en je zegt niets dan verandert er ook niets en blijf je met een negatief gevoel zitten.





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN