HAPPY THANKSGIVING DAY



Vandaag was het Thanksgiving Day en ik was me er niet van bewust tot een vriend me er attent op maakte. Dat is nu één van de weinige speciale dagen dat nog niet van Amerika overgewaaid is. Dankbaarheid is nochtans een zeer sterk positief gevoel. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat dankbaarheid een meetbaar positief effect op je gezondheid en geluk heeft. 

Dankbaarheid zet allerlei positieve mechanismen in werking waardoor je nog meer dingen aantrekt die je blij en gelukkig maken. Er zijn geen gelukkige mensen die ondankbaar zijn en er zijn geen dankbare mensen die ongelukkig zijn. En vandaag was ik toevallig zeer dankbaar. 

Dankbaar voor de uitnodiging van de home voor de infoavond met wijn en kaas, dankbaar voor de goede zorgen voor ons mama, dankbaar voor de fijne gesprekken vanavond en dankbaar dat de home zoveel belang hecht aan de mening van de bewoners en hun familieleden.

Ons mama wordt daar zo goed verzorgd, zij is daar Dora en geen nummertje. Ze voelt zich daar enorm geliefd en dat is iets om zeker dankbaar voor te zijn.
Op de infoavond van vandaag werden we verwend met wijn en zeer lekkere kaas en paté. De bedoeling van de avond was om te informeren naar de tevredenheid van de bewoners en hun familieleden over de verzorging, de sfeer, het eten, de animatie enzovoorts. Ik ben zeer tevreden en ja hier en daar kan er altijd iets verbeterd worden maar Sint-Margaretha jullie krijgen van mij een dikke 9. En als je naar de foto’s van ons mama en haar verzorgsters kijkt dan hoef ik daar geen uitleg over te geven want die zeggen meer dan genoeg.





Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN