MINDER MOETEN MEER FLOW

Hallo hier ben ik weer na twee dagen geen enkel woord geschreven te hebben.
Laten we beginnen bij vrijdag. Niet naar de markt geweest, wel gaan lunchen en boodschappen gedaan. Mijn goede voornemens om eindelijk na een maand nog eens naar de fitness te gaan heb ik laten varen. Ik kwam online toevallig een podcast tegen van Jan Bommerez, de auteur van ‘Minder moeten en meer flow’ en die duurde bijna twee uur. Ik heb dat boek enkele jaren geleden gelezen en dat was toen ook weer een spiegel voor me. En zijn podcast deed me weer even stilstaan bij mezelf. De laatste tijd heb ik enorm last van dingen die me moeite kosten. En om in de flow te zijn moet je meer dingen doen die je energie geven en geen moeite kosten in plaats van dingen die je energie vragen.

Hij vertelde ook over Napoleon Hill, de auteur van  ‘Think and grow rich’, één van de best verkochte zelfhulpboeken ter wereld, dat hij een tijdje zeer depressief geweest was nadat hij zijn bestseller geschreven had.  Het deed me beseffen dat ondanks we weten wat we moeten doen, we soms door omstandigheden of andere dingen niet de kracht hebben om het dan ook daadwerkelijk te kunnen doen. Nobody is perfect!

Gisteren was het een dagje van zeer hard werken maar raar maar waar zonder dat het me moeite kostte. De isolatiewerken zijn uiteindelijk uitgevoerd dankzij de hulp van mijn schoonbroer en oude buurjongen. Bij deze nog eens duizendmaal bedankt om me hierbij te helpen.
Ondanks de zware arbeid heb ik de avond zeer gezellig kunnen afsluiten op het verjaardagsfeestje van goede vriendin, Anneke. Wat is er nu gezelliger dan het gezelschap van leuke mensen?


Op dat feestje werd ik aangesproken door iemand die me enthousiast vertelde dat ze stage bij mij gedaan had toen ik nog in het onderwijs stond en NC Zedenleer gaf. Ze zei me dat ze me onmiddellijk herkend had en dat ik haar enorm geïnspireerd had om ook Zedenleer te geven, dat ze zich die stage nog goed herinnerde.  Wat een zeer mooi compliment. We praatten nog wat na en we zaten tijdens ons gesprek allebei in onze flow. En ik voelde de energie stromen, de gedrevenheid waarmee ik vroeger de wereld mooier wilde maken en die nog opmerkelijk aanwezig is. Vroeger leerde ik de kinderen om voor zichzelf op te komen en nu leer ik ouderen te genieten van de dingen die ze nog kunnen. En die dingen kosten me geen moeite en geven me extra energie. Iets voor mij om verder over na te denken.






Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN