NIET GEWONNEN NIET GETREURD



Jammer maar mijn inzending voor het goede doel werd niet geselecteerd voor de volgende ronde.
Toen ik de andere twee Belgische inzendingen zag, voelde ik het al een beetje aankomen. De ene vroeg hulp om de kindjes in het ziekenhuis te animeren zodat ze zich minder ziek zouden voelen en de andere vroeg steun om een verwoest ziekenhuis in een ontwikkelingsland weer helpen op te bouwen. Mijn goede doel was WZC Sint-Margaretha, waar ons mama woont. Ik vroeg extra middelen om de mensen daar wat meer animatie en een leuke tijd te bezorgen zodat hun dagen die vooral nu tijdens de deze periode wat ééntoniger worden wat meer op te fleuren.  Ik zal zelf voor de extra fleur moeten zorgen. 

Als troostprijs heb ik voor de afdeling een doos grote dominostenen gekocht zodat ze ook kunnen spelen wanneer ik er niet ben.
Ik begrijp dat de jury sneller ontroerd wordt door zieke kindjes of door een ziekenhuis dat weer moet opgebouwd worden dan door onze ouderen maar we mogen deze generatie ook niet vergeten. De wereld vergrijst en hopelijk mogen we allemaal in goede gezondheid oud worden. Maar voor hen die minder geluk hebben en hulp nodig hebben, is extra aandacht en alle hulp altijd welkom. 

Maar niet gewonnen niet getreurd, we blijven verder doen met vooral liefde en aandacht te geven en dat is gratis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN