VOORNEMEN NUMMER 2


Voornemen 2 check ✔

Alle nodige grote onderzoeken zijn achter de rug en nu wacht ik enkel nog op de resultaten van mijn uitstrijkje.

"Geen nieuws is goed nieuws" zei de gynaecoloog maar ik antwoordde haar dat dit niet altijd klopte, denkende aan mijn broer die al dagen in zijn bed doodlag. Maar mijn binnenkant is proper en indien er mankementjes zijn, zijn ze enkel microscopisch waar te nemen zoals mijn lymfocytaire colitis. Ik ben vandaag met de pillenkuur begonnen en voel me wat slapper dan anders. Mijn bloeddruk is wat aan de lage kant. Een goede steak en een grote portie spinazie zullen me weer sterker maken, zoals Popeye.

Op de dagen dat het wat minder gaat, de boog kan niet altijd gespannen zijn, dan erken ik dat het een mindere dag is. Dan doe ik het wat rustiger aan en schakel ik over naar plan B. Dat zijn de rustige dingen waar ik tijdens mijn energieke dagen geen tijd voor maak. Lezen, een warm badje nemen, een leuke serie bingen, mijn hoofd leegmaken enz. Zo ben ik nu met de serie 'Manifest" begonnen. 

Gelukkig moest ik vandaag voor niets naar buiten, oh jawel ik ben Marcelle weer eens uit de notenboom moeten gaan halen maar daar hoefde ik me niet voor op te maken. Ze zat weer voor de zoveelste keer in de boom waarschijnlijk een vogel achterna. En ik zag haar sukkelen om weer naar beneden te komen. De stam was te glad en ze durfde er weer niet uit. Vorig jaar was er geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken om om een kat te adopteren en straffer nog een kitten in huis te nemen. En nu heeft dat kleine deugnietje mijn hart veroverd en mijn huis ingepalmd.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN