DANKBAARHEID HELPT MIJ ERDOOR

Zo raar en plots lijkt het alsof ik alle tijd van de wereld heb. Na mijn werkuren wordt er van mij niets meer verwacht, enkel koken en zorgen dat er propere was is. Ongelooflijk maar waar, ik voel innerlijke rust. Ik heb een lekker lang warm badje genomen, een nieuw recept uitgeprobeerd en ja, mijn cursus life coach weer van onder het stof gehaald. Ik zag aan mijn laatste huistaak dat het exact 6 weken geleden was.

Gisteren heb ik niet geschreven omdat ik niets bijzonders te melden had, zo rustig en ik geniet ervan. Nog steeds vragen de mensen mij een beetje aarzelend hoe het gaat? Aarzelend omdat ze bang zijn te horen dat het niet zo goed gaat na het verlies van ons mama. Maar ik voel dat ons mama nog sterk aanwezig is. En elke dag brand ik een kaarsje en zeg ik haar hoe dankbaar ik ben voor alle liefde en hulp die ik van haar gekregen heb. Ze geeft me heel veel kracht en ik focus me vooral op de positieve dingen. 

Velen schrikken van mijn positieve reactie omdat ze ervan uitgaan dat iemand die in rouw is, zeer verdrietig en gebroken is. Ik zou dat inderdaad kunnen zijn, maar mijn dankbaarheid voor hoe alles verlopen is en vooral voor de liefde en de genegenheid die we nog kunnen geven hebben is enorm groot. 

Toen onze papa overleed was het ook dankbaarheid dat me toen hielp alles te verwerken. En zo komen we tot het volgende waarover ik een heel hoofdstuk geschreven heb - het is belangrijk om goede gedachten te hebben want we worden wat we denken - en dat zijn wijze woorden van zowel Boeddha als Wayne Dyer die mij al vaak geholpen hebben.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN