DE VIJVERS VAN BELLEFROID


Wat heb ik genoten van mijn rustige oudjaarsavond. Net wat ik nodig had, een avondje voor mezelf zonder het gevoel iets te moeten. 2020 voelde enorm aan als moeten. Er moest zoveel gebeuren en er moesten zoveel bergen verzet worden. 

Gisteren ben ik de eerste dag van het nieuwe jaar begonnen met een bezoekje aan mijn zus. Ik ben hun knuffelcontact, en we zaten met zijn drieën aan de feesttafel. Zoonlief zat bij zijn knuffelcontact in Leuven en ik merkte op dat er van mijn familie niet veel meer overblijft.


Het was een mooie dag en nog geen 500 meter van mijn zus haar deur, vind je een mooi stukje natuur, de vijvers van Bellefroid. Als kind gingen we daar vaak schaatsen wanneer de vijvers goed dichtgevroren waren. Onlangs heeft de stad Leuven dit mooi stukje gekocht en opengesteld voor het publiek. De zon scheen en dat leverde prachtige foto's op.





2021 wordt een jaar waar ik me voorgenomen heb dat gevoel van moeten te verbannen. Het enige wat ik moet is wat meer tijd voor mezelf nemen en terug meer naar mijn innerlijke stem luisteren. Op mijn wandeling kwam ik de banken van Fernand tegen die me dit bevestigden. Ze zijn zijn erfenis die een zeer duidelijke boodschap zijn.




Bedankt Fernand voor deze reminder, nu jij er niet meer bent, krijgen ze nog meer betekenis.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN