MINERVA WAAKT

 



Ik deel graag een stukje tekst van Gerbert Bakx. 

Zonder toekomst of perspectief ervaren mensen het leven als zinloos. Zij zijn dan existentieel al vrijwel dood. Zij gaan zich bijna alleen nog met het verleden bezighouden en gaan een gedragspatroon vertonen dat depressie wordt genoemd.

We hebben een duidelijk doel nodig. Mijn doel voor 2021 is mijn getuigschrift van life coach behalen en online workshops/lezingen organiseren. 

Ik zag gisteren toevallig een stukje van Big Brother waar de Nederlandse Daniëlle, moeder van vijf, zegt dat het tijd is voor wat quality time voor zichzelf. Ze heeft de zorgzame moederrol de laatste jaren zo hard gespeeld dat ze zichzelf terug moet ontdekken. En terwijl ze in het huis zit, speelt ze onbewust dat rolletje verder.

Ik herken die rol zo goed. Die rol zit er echt ingebakken. Ondertussen valt er bij mij een zeer grote rol weg, de rol van zorgzame dochter. 

Maar de Minerva in mij waakt en zorgt ervoor dat ik mijn doel niet uit het oog verlies.



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN