EEN BEETJE VERSLAAFD



Ik heb de indruk dat de medicatie voor mijn colitis begint aan te slaan. Het brubbelt een heel pak minder in mijn darmen en ik spurt minder vaak naar het kleinste kamertje.

Het was een zeer ontspannend weekend. Ik ben gaan wandelen, heb verder geschreven aan mijn boek en ook nog gestudeerd. Het hoofdstuk in mijn cursus deze week gaat over verslavingen en er bestaan er een heel pak. Ik moet dus een gesprek voorbereiden met iemand over zijn of haar verslaving. In de cursus moeten we ook vaak over onszelf vertellen en de vraag was wat mijn verslaving was?

Mijn eerste gedacht was dat ik helemaal geen last had van enige verslaving. Maar, ik kan bijvoorbeeld heel moeilijk van chips en nootjes blijven. Is dat dan een verslaving? Ik probeer het niet in huis te halen want anders kan ik er toch niet afblijven. Soms is het zo erg dat wanneer ik er koop dat ik in de auto die zak chips al hoor roepen: "Eet mij op, eet mij op!" Misschien toch een klein beetje verslaafd?

Ik rook niet, drink niet, neem geen drugs, game niet, gok niet, neem geen pijnstillers, seksverslaafd ben ik ook niet 😉 dus wat het thema van de week betreft ben ik clean. Maar ik begrijp wel wat - een drang hebben naar - is, zoals ik dat met chips heb. Nog een voorbeeld is dat ik altijd veel gesport heb en wanneer ik omwille van bepaalde omstandigheden niet kon gaan sporten dat ik heel chagrijnig kon zijn. Ik moest sporten en voelde me dan slecht omdat ik een beurt moest overslaan. Ondertussen is de lokroep van het sporten gedoofd want mijn gewrichten laten het niet meer toe. Maar wandelen, wat gelukkig nog wel kan, doe ik wel heel graag.

Oh ja er bestaat ook nog een soort van social media verslaving en shopverslaving. Nu ik ga heel graag shoppen omdat ik dat steeds combineer met gezellig gaan lunchen met vriendinnen of met familie maar ik ben niet iemand die koopt om te kopen. De winkels zijn open maar ik ga voorlopig niet meer shoppen omdat de factor 'gezelligheid' weggevallen is. Ik ga ook niet meer naar Leuven want de cafeetjes en restaurants zijn dicht. Dus momenteel valt er weinig avontuurlijks of geks te beleven en geniet ik van de stilte en de rust waar ik zo naar verlangd heb. Of vandaag heb ik toch iets geks gezien. Een luchtballon aan de luchthaven. Ik wist niet dat dit mocht!



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN