GEEN DARMKANKER


Eerste onderzoeken zijn achter de rug. De voorbereiding begon gisterenavond al met het drinken van Picoprep. Ik was aangenaam verrast van het lekker smaakje. De reden waarom ik dit onderzoek bleef uitstellen was dat ik die Colofort zo wansmakelijk vind dat ik ersteeds moet van braken en 4 liter van dit zeer degoutant goedje is voor mij iets waar ik niet naar uitkijk. Maar die Picoprep, wat een alternatief is, is een aanrader voor wie net zoals ik moeite heeft om die vier grote flessen Colofort uit te drinken. 

Het goede nieuws is dat ik geen darmkanker heb. Dat speelde toch even in mijn hoofd omdat mijn oudste broer hieraan gestorven is. Vanbinnen zie ik er dus goed uit :)

Er werden wel verschillende biopten genomen om microscopische colitis uit te sluiten. Zijn de resultaten negatief dan volgt er een ademtest om te onderzoeken of ik voor iets intolerant ben en zo niet dan is het stress. De laatste maanden waren zeer zwaar dus het kan best wel eens stress zijn. 

Toen ik op de resultaten in de ontwaakkamer lag te wachten, was de dokter me vergeten. De verpleegster ging hem halen en ze vertelde me dat ze gezegd had dat hij dat jong madammeke vergeten was en dat hij dan wel snel zou komen. Ze schrok toen ik mijn leeftijd verklapte. Soms kan een gewoon zinnetje zo'n grote glimlach tevoorschijn toveren. En terwijl ik daar opgeblazen lag en het ontzettend koud had, verwarmde dat ene zinnetje mijn hart.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN