NU WEET IK HET




Donderdagavond heb ik deelgenomen aan mijn eerste online integratiegroep over 'De strategie van het geluk'. Een groep waarin er gefilosofeerd wordt over het leven. Ondanks ik die dag allerlei onderzoeken achter de rug had en er zeer opgeblazen bijzat, keerde de innerlijke rust terug. Het deed me deugd en het drong tot me door dat ik de laatste jaren een zeer lange hobbelige weg afgelegd heb om uiteindelijk te geraken waar ik nu ben.

Vrijdagochtend stond ik met een grote glimlach op en in mijn hoofd zinderde de sessie nog na. Ik nam mijn pen en schreef:

Jarenlang was ik op zoek naar geluk en besefte niet dat geluk niet te zoeken valt. 

Geluk is er altijd en overal net zoals de zon, maar we zien het vaak niet.

Geluk zit vanbinnen en in de kleine dingen. Geluk is houden van jezelf en aanvaarden wat is.

Aanvaarden wat je niet kan veranderen en veranderen wat wel kan.

Er bestaat geen weg naar geluk, geluk is de weg.


En het toeval wil dat ik die spreuk van 'Er bestaat geen weg naar geluk, maar geluk is de weg', al jaren in huis hangen heb. De dood van ons mama heeft me heel veel inzicht gegeven over lijden en geluk. Het waken heeft me doen beseffen dat ik sinds mijn scheiding een enorme transformatie ondergaan heb en dat liefde en verbondenheid zeer belangrijk zijn. Ik had tijdens dat waken ons mama haar hand vast en keek haar zeer liefdevol aan. Ze bekeek me en zei: "Nu weet ik het!" en ik wist het ook. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN