SOBER SLUIT IK HET JAAR AF

Wat doen jullie zoal deze avond?

Ik heb het goede gezelschap van een lekker kreeftje en Marcelle die op wacht zit voor een stukje. Juliette die ligt ondertussen zorgeloos in de dressing te slapen, haar favoriete bezigheid sinds ze geopereerd is.




Het zijn zware dagen geweest en nu sluit ik het jaar af, home alone, met mijn kreeftje en een glaasje bubbels. Zeer rustig maar meer moet dat voor mij niet zijn. Mijn hoofd staat helemaal niet op feesten en 2021 kan me momenteel even gestolen worden. Het fuifbeest is getemd en de stille ik neemt het nu even over.

Deze avond is het ook toevallig 50 jaar geleden dat mijn broer Marcel op 19-jarige leeftijd verongelukt is. Ik herinner me weinig van hem omdat ik te klein was maar ons mama heeft zo veel en zo vaak over hem verteld. Ze heeft jaren geen oudjaar gevierd omdat ze tijdens die periode veel te verdrietig was. En hij was net zoals zij ook nog eens jarig in december.

Ik hoop dat jullie allemaal kunnen genieten van de laatste avond van 2020. Een jaar dat zeer hard was maar toch ook enkele mooie dingen heeft gebracht. Zo vergeet ik het gevoel dat ik had toen ik mijn boek voor de eerste keer in mijn handen had nooit meer. Ook de geboorte van de kittens was bijzonder mooi. Ik heb ondanks corona toch leuke momenten met ons mama gehad, we hebben veel gezongen en gelachen en vooral mooie herinneringen gemaakt die ik nu koester.

Ik sluit dit jaar zeer sober af. Het hoeft voor mij even niet alle dagen feest te zijn. Ik wens jullie allemaal een gelukkig en gezond nieuwjaar, dat al jullie dromen mogen verwezenlijkt worden. 

Drie dikke virtuele kussen en bedankt om iedere keer weer trouw mijn blog te volgen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN