ROUWVLIEGJES




Ik zit al weken met een plaag van rouwvliegjes in huis. Dat zijn van die kleine vervelende vliegjes rondom de planten. Ik weet niet hoe ze in mijn planten komen maar ik heb er jaarlijks last van. Normaal gezien ververs ik dan de aarde en spuit ik de plant in met een speciaal middel en weg zijn zij maar deze keer zijn ze hardnekkiger dan ik dacht en zijn ze me te slim af. 

Ik heb alle aarde al 2x ververst en heb zelfs potgrond gekocht met bestrijdingsmiddel in. Maar tevergeefs ze blijven komen. Dus opnieuw gegoogeld en capsules gekocht om in de aarde te steken, resultaat nog meer rouwvliegjes. Ze komen zelfs op mijn scherm zitten terwijl ik werk. Mijn collega's zullen denken dat ik ze niet allemaal meer op een rij heb wanneer we een zoom meeting houden want ik probeer ze steeds te vangen. 

Mijn laatste poging zijn aaltjes. Gisterenavond heb ik de aaltjes vermengd met water en al mijn planten behandeld. De aaltjes zouden de larven moeten opeten.  De volwassen vliegjes die leven maar een dag of twee dus hoop ik dat die aaltjes hun buikje vol eten en dat ik overmorgen resultaat zie wanneer alle volwassen exemplaren de geest gelaten hebben door een natuurlijke dood of door mijn vangkunst.  We hebben een druppel onder de microscoop gelegd om te controleren of er wel degelijks aaltjes in het water zaten en ja hoor.

Ik zou het een zonde vinden, moesten al mijn zelfgekweekte pannekoekplanten door die rouwvliegjes doodgaan. Enkel Marcelle vindt ze geweldig hij kan er uren naar kijken om dan plots mijn plant in te duiken. Gelukkig zijn die aaltjes onschadelijk voor de plant, de mens en de huisdieren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN