MAÑANA MAAK IK EEN AFSPRAAK



Momenteel loopt niet alles zoals ik het echt zou willen. Ik sukkel al een aantal weken met mijn gezondheid en ik moet enkele onderzoeken laten doen waarvoor ik nog steeds geen afspraak gemaakt heb. Ik stel dat precies uit want alle andere dingen krijgen prioriteit waardoor ik op het einde van de dag mezelf hoor zeggen wanneer mijn zus of mijn goede vriendin me vraagt: "Heb je al een afspraak gemaakt?", "Nee, geen tijd gehad, morgen".  Ik lijk wel een Spaans karikatuur dat steeds "Mañana" zegt. Nochtans moet ik zeer dringend dat onderzoek laten doen want ik sta ondertussen al twee jaar achter op schema. 

Ik ben niet de enige in huis die momenteel een beetje sukkelt maar mijn zoon is ook ziek en dat maakt alles net iets zwaarder. Mijn schrijven staat dus op een laag pitje en mijn cursus ook. Maar ik heb dit weekend wel tijd gemaakt om de kerstboom te zetten en de kerstkaartjes te schrijven en toen ik mijn adressenboekje nam, viel het toevallig open op de letter 'C' waar bovenaan de naam van mijn vroegere leerkracht Zedenleer stond die toevallig ook de promotor van mijn eindwerk was. Haar telefoonnummer stond erbij en ik vroeg me af dat nummer nog zou bestaan en zo ja, of dat nog van haar zou zijn na 32 jaar?  Ik adviseer altijd om eens iets onverwachts te doen dus belde ik naar dat nummer. Er nam een man op en ik vroeg of dit nog het nummer van leerkracht C. was. En ja, ik had geluk want dat was zijn vrouw en hij gaf haar door. Natuurlijk wist ze niet direct wie ik was na 3 decennia en kon ze ook geen gezicht op mijn naam plakken. Maar we hebben wel een lange gezellige babbel gehad en enkele leuke herinneringen naar boven gehaald.

Dus ondanks dat ik op een achtbaan zit en af en toe in volle vaart naar beneden schiet, weet ik gelukkig nog altijd te genieten van de kleine dingen die het leven boeiend maken. 2020 is een jaar van transformatie en een jaar waarin ik alles wat ik geleerd en geschreven heb weer moet omzetten in de praktijk. Het is niet altijd even gemakkelijk maar moeilijk gaat ook. Nu nog tijd maken voor die afspraak en hopelijk hoef ik morgen niet weer te zeggen: "Mañana".

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN