LUISTER NAAR HET FLUISTEREN VAN JE LICHAAM



Ben vandaag niet op de BBB geraakt. Ik kwam van Holsbeek, had twee uur domino gespeeld en een andere mevrouw die aan dementie lijdt mee laten spelen maar dat ging vele moeilijker dan verwacht. Ik had heel veel geduld met haar omdat ik het zeer belangrijk vond dat ze kon meespelen hoe zwaar het ook was maar het viel me op dat de andere dames met deze vrouw veel minder geduld hadden dan met ons mama. Zelfs ons mama werd er lastig van. Ze begreep niet dat deze mevrouw dat niet met opzet deed. Ik heb geprobeerd haar er zoveel mogelijk bij te betrekken en met momenten lukte dat wel maar ik moest natuurlijk ook met de andere dames hun dynamiek rekening houden. Had ik meer vrije tijd dan zou ik graag met haar apart willen spelen want het viel me op dat er toch wel interactie was. 

Ik ben thuis gekomen onmiddellijk beginnen te koken en na het eten de kelder ingetrokken om de kartonnen dozen te snijden voor de papierslag en plots was het tijd voor de BBB. En toen moest ik kiezen. En ik heb naar de wijze raad van een spreuk geluisterd die ik toevallig gelezen had op de pagina van Fay Lenormand.

Luister naar het fluisteren van je lichaam zodat het niet hoeft te schreeuwen.

Ik heb hem overgenomen maar in een ander jasje gestoken.

Ik was moe, had me de ganse dag ingespannen en mijn lichaam vind dat altijd bezig zijn niet zo leuk meer als vroeger toen ik vele jonger was. Dus heb ik me neergezet en ben ik aan deze blog beginnen te schrijven. De kunst is harmonie te vinden tussen lichaam en geest.

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN