DE VERLOREN JUF IN ME IS WEER WAKKER



Het leven kan soms toch rare wendingen nemen. Vijf jaar geleden kon ik niet alleen zijn, moest ik een bezigheid hebben en vooral mensen om me heen. Want alleen thuis zitten, no way José, dat kon ik niet aan. Iedere keer dat ik alleen was, begon ik te denken aan al wat voorbij was en aan het zware leven dat me te wachten stond. Mijn telefoon was mijn redding. Geen enkele minuut stond die stil, biep biep, Miss Populair was mijn bijnaam. Ik stuurde heel de tijd berichten zodat ik geen seconde de tijd had om te piekeren. Zelfs in de winkel biep biep, overal eigenlijk. Ondertussen ben ik heel hard afgekickt en zet ik hem zelfs regelmatig uit.

Nu ben ik blij wanneer ik eens niets te doen heb en rustig alleen thuis kan zitten zonder enige verplichting. Maar tussen die biep-biep-fase en mijn huidige leven zit wel een serieus hobbelig parcours.  En over dat parcours heb ik dus geschreven. Nu nog een uitgever vinden.

Een vriend van me reageerde op mijn post van gisteren en vertelde me dat mijn laatste zinnetje, ‘Want de cadeautjes die mij gelukkig maken, kan je niet met geld kopen', hem geraakt had. En hij vroeg me of ik met zulke uitspraken ook iets deed omdat er toch mensen zijn die dit niet altijd beseffen en ook iets missen.
Wat zou ik maar al te graag willen inspireren en praten over positief denken, over dementie, over weer zin het leven krijgen, over hoe je gedachten je leven kunnen beheersen, hoe je jezelf kunt verliezen zonder het te beseffen enzovoorts. De juf in me is de laatste tijd weer zeer sterk aanwezig. En ik besef meer en meer dat ik hier toch iets mee moet doen.




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN