EEN TREKJE VAN ONS MAMA

Nu weet ik van wie ik dat praten tegen mezelf heb. Ik heb de slechte gewoonte, voor mij is dat niet slecht maar voor anderen misschien wel storend, om tegen mezelf te praten tijdens mijn werk. Ik spreek tegen mijn scherm en soms is dat luider dan ik wil. Ik doe ook een ganse conversatie wanneer ik poets.

En nu heb ik toevallig ontdekt dat ik dat van ons mama heb. Ons mama was tegen zichzelf aan het praten en mijn zus zei: “Hoor je, ze is weer tegen zichzelf aan het praten?” Ik was echt verbaasd want dit was me nooit eerder opgevallen. Ik dacht: ”Oh neen, dat is een trekje dat ik van ons mama heb.” De appel valt niet ver van de boom en om eerlijk te zijn heb ik wel meerdere typische trekjes van haar of ik dat nu wil of niet.

Vandaag ben ik na mijn werkuren gaan domino spelen in de home. Niet met 7 blokjes deze keer maar wel met 7 bejaarden. Ze zaten allemaal bij elkaar toen ik aankwam en ik kon toch niemand uitsluiten dus werden de blokjes eerlijk verdeeld en gelukkig kwam het juist uit, vier blokjes per speler.  De tafel zat vol en ik liep rond om iedereen te helpen. Het deed me terug denken aan vroeger aan mijn klas, die werd ook voller en voller elk jaar. En nu had ik bijna dubbel zoveel spelers als anders. Ik heb er niet aan gedacht om enkele foto’s te nemen omdat ik te druk met hen bezig was.

Oh ja, ik ben ondertussen al een half jaar aan het bloggen, heb 177 verhalen gepost en mijn blog werd in totaal 12989 keer gelezen. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN