DECEMBER


December is een drukke maand niet enkel omwille van de feestdagen maar ook omdat dan zowel ons mama als mijn zoon jarig zijn. Dat zijn twee extra feestjes om te organiseren en dan geef ik nog twee kerstfeestjes dus vier feestjes om over na te denken. Dat zijn bij wijze van spreken wel heel veel vragen waarover ik moet piekeren. Wat zal ik maken of ga ik naar de traiteur? Wat lusten ze graag en wat lusten ze niet? Eten ze vlees en zijn ze allergisch voor iets? Wat vraagt veel voorbereiding en waarmee heb ik op het moment zelf wanneer de gasten aanwezig zijn minder werk?

En dan zwijg ik nog over de cadeautjes! Waarmee kan ik wie plezieren? Vroeger keken we vooral uit naar de pakjes. We kregen tussendoor geen cadeautjes enkel met onze verjaardag, Sinterklaas en met Kerstmis of ook als we een goed rapport hadden. Maar ondertussen is het altijd Sinterklaas want wanneer we iets nodig hebben, dan kopen we het gewoon. Dus wat kunnen we nog kopen voor iemand die alles al heeft?  

Vroeger konden we zo hunkeren naar een bepaald cadeau en dan telden we de dagen af. Maar nu is dat verdwenen. Zo heeft alles zijn voor- en zijn nadelen. We hebben meer dan we nodig hebben maar minder om naar uit te kijken. Gelukkig heb ik een goed sociaal leven en zijn er veel activiteiten om naar uit te kijken maar dat verlangen naar cadeautjes is weg. Want de cadeautjes die mij gelukkig maken, kan je niet met geld kopen. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN