KERSTSTALLETJE WILSELE DORP


Sommige dingen verdwijnen en andere houden stand zoals het kerststalletje in Wilsele Dorp.
Mijn vader was mee één van de eerste pioniers van deze pop-up bar avant la lettre met als doel om de mensen gezellig bij elkaar te brengen tijdens de feestdagen. En gezellig was het en dat is het nog steeds. En net zoals toen wordt ze door de buren onderling om beurt opengehouden. Ik herinner me niet meer in welk jaar de kerststal voor het eerst in de wijk opgezet werd maar ik woonde nog thuis bij mijn ouders. Alfred Vansina, toenmalig Burgemeester van Leuven heeft het nog komen inwijden zo lang bestaat het al. Ondertussen zijn alle pioniers overleden en wordt hun werk verder gezet door hun kinderen, kleinkinderen en buren.



Vandaag ging de kerststal open en dat kon ik natuurlijk niet missen. Ze hadden voor de eerste keer zelfs een kerstmarktje voorzien met live optredens. Zeer gezellig en zeker en vast geslaagd. De kerststal is een beetje thuiskomen en pure nostalgie. Je komt er wel altijd iemand van vroeger tegen. En mensen ontmoeten met wie je opgegroeid bent, geeft toch altijd een speciaal verbonden gevoel. Vandaag zag ik vele nieuwe gezichten, buren maar ook mensen die de affiche gezien hadden en naar de kerstmarkt kwamen en zo uiteindelijk in de kerststal belandden om zich op te warmen. 
Voor wie interesse heeft morgen staat de kerstmarkt er ook nog, zie programma hieronder. De pop-up bar blijft open tot na de feestdagen.

https://www.facebook.com/events/468624180427638/




Reacties

Populaire posts van deze blog

GOEDE REIS LIEVE MAMA

HIP HIP HOERA VOOR BAR MARCEL

RUST ZACHT FERNAND

VOLLE MAAN

MAMA WE LATEN JE NIET ALLEEN

EN PLOTS...

ALLEREERSTE POST OP EIGEN BLOG

DEMENTIE: RECLAMESPOTJE VAN EEN GELUKKIGE MAMA IN DE HOME

HET IS WEER VOORBIJ

HOOP DOET LEVEN